Cennik Paczkomat InPost


Sprawdź cennik Paczkomat InPost na przesyłki nadawanie w paczkomatach i paczko punktach. W ramach tej usługi nadasz przesyłkę w paczkomacie lub paczko punkcie InPost. W przypadku doręczenia przesyłki możesz wybrać opcję doręczenia przesyłki do paczkomatu lub paczko punktu lub opcję doręczenie paczki kurierem. Cenny w cenniku Paczkomat InPost zawierają wszystkie opłaty dodatkowe związane z transportem oraz zawierają podatek VAT. Jeśli wysyłasz więcej przesyłek możesz skorzystać z oferty dla biznesu.

Informacje o Paczkomatach InPost

Informacje o przewoźniku InPost - InPost to Polski przewoźnik, który jako pierwszy uruchomił w Polsce sieć samoobsługowych i całodobowych punktów nadań i odbiorów przesyłek znanych pod nazwą Paczkomat. Sieć punktów nadań i odbiorów obejmuje również PaczkoPunkty InPost. Paczkomaty i PaczkoPunkty InPost zlokalizowane są obecnie w wielu miejscowościach, a ich sieć się ciągle rozrasta. W chwili obecnej paczkomaty i paczko punkty można znaleźć praktycznie wszędzie zarówno w dużych miastach jaki małych miasteczkach oraz na obszarze wiejskim. Paczkomaty i paczko punkty są zlokalizowane najczęściej przy stacjach benzynowych, hipermarketach, galeriach handlowych, w okolicy lokalnych sklepów lub w okolicy innych lokalizacji rozpoznawanych przez lokalną społeczność.

Lokalizacje punktów - Paczkomaty i PaczkoPunkty zlokalizowane są na terenie Polski. Lokalizację paczkomatu lub paczko punktu można sprawdzić na mapie w wyszukiwarce paczkomatów.

Obsługiwane typy przesyłek - Paczkomaty i PaczkoPunkty obsługują nadania i doręczenia kopert oraz paczek.

Obsługiwane rodzaje opakowań - Paczkomaty i PaczkoPunkty obsługują nadania i doręczenia wyłącznie przedmiotów zapakowanych w opakowania standardowe czyli opakowania kartonowe o kształcie prostopadłościanu.

Przedmioty zapakowane w opakowania niestandardowe czyli opakowania o kształcie cylindrycznym, okrągłym, owalnym, nieregularnym z wystającymi elementami, które wymagają specjalnej obsługi w czasie transportu (np. posiada etykietę lub piktogram ostrożnie szkło, uwaga góra/dół itd.) nie są obsługiwane w sieci paczkomatów i paczko punktów.

Więcej informacji na temat rodzajów opakowań można znaleźć w zakładce pomoc. Informacje dotyczące parametrów przesyłek, sposobów pakowania oraz towarów wykluczonych z przewozu znajdują się w zakładce Parametry Przesyłek.

Przesyłki za pobraniem - Sieć paczkomatów oraz wybrane paczko punkty obsługują przesyłki za pobraniem. Przesyłka za pobraniem to opcja w której Nadawca ustala z Odbiorcą, iż opłata za przesłany towar lub przedmiot zostanie pobrana przez Paczkomat InPost podczas gdy Odbiorca będzie odbierał przesyłkę z paczkomatu lub gdy Odbiorca będzie odbierał przesyłkę w paczko punkcie. Kwota, którą Paczkomat InPost pobierze od Odbiorcy przy odbieraniu przesyłki lub kwota, która zostanie od Odbiorcy przesyłki pobrana w paczko punkcie, zostanie przekazana przelewem bankowym na wskazane konto bankowe Nadawcy.

Ubezpieczenie przesyłki - przesyłki nadawane w Paczkomacie lub PaczkoPunkcie InPost mogą być dodatkowo ubezpieczone. Ubezpieczenie przesyłki to opcja która umożliwia ubezpieczenie przesyłki podczas transportu. Zakres ubezpieczenia obejmuje uszkodzenie lub zagubienie przesyłki podczas transportu. Należy pamiętać, iż w przypadku uszkodzenia lub zagubienia przesyłki, ubezpieczenie wypłacane jest w oparciu o dokumentację fotograficzną przesyłki oraz wartość potwierdzoną stosowanym dokumentem (np.: dokument zakupu). Należy pamiętać, aby przesyłka była zapakowana w odpowiedni sposób czyli zawartość przesyłki musi być odpowiednio zabezpieczona. Jeśli zawartość przesyłki nie zostanie odpowiednio zabezpieczona lub zawartość przesyłki nie jest dozwolona do transportu to wówczas w przypadku uszkodzenia zawartości przesyłki podczas transportu, roszczenie może zostać odrzucone przez przewoźnika.

Etykieta (dokumenty transportowe) - Przed nadaniem przesyłki w Paczkomacie lub PaczkoPunkcie InPost należy wydrukować i przykleić do przesyłki etykietę. Jeśli etykieta nie zostanie wydrukowana i przyklejona do opakowania to w takim wypadku przesyłki nie będzie można nadać w Paczkomacie lub PaczkoPunkcie InPost.

Nadanie przesyłki - W sieci Paczkomatów i PaczkoPunktów InPost przesyłkę należy nadać w wybranej w formularzu lokalizacji. Lokalizację paczkomatu lub paczko punktu można sprawdzić na mapie w wyszukiwarce paczkomatów. Obsługa nadania przesyłki w paczkomacie jest bardzo prosta, wystarczy zeskanować kod paskowy z numerem przesyłki, który znajduje się na etykiecie lub wpisać go ręcznie. Wówczas otworzy się skrytka w której należy umieścić paczkę. W sieci paczko punktów przesyłkę przyjmie pracownik punktu. Należy pamiętać, iż przesyłkę należy nadać w określonym czasie (najczęściej w ciągu 1 dnia roboczego od momentu opłacenia zamówienia i wygenerowania etykiety) gdyż jeśli będziemy zbyt długo zwlekać z nadaniem przesyłki etykieta utraci ważność. W takim wypadku należy skontaktować się z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy.

Doręczenie przesyłki - Jeśli wybrana zostanie opcja doręczenia paczki do wskazanego paczkomatu lub paczko punktu to wówczas Odbiorca przesyłki otrzyma powiadomienie poprzez SMS oraz na adres e-mail z lokalizacją gdzie należy odebrać paczkę. W takim wypadku przesyłkę należy odebrać ze wskazanej w wiadomości lokalizacji. Lokalizację paczkomatu lub paczko punktu można sprawdzić na mapie w wyszukiwarce paczkomatów. Obsługa odbioru przesyłki z paczkomatu jest bardzo prosta, wystarczy podać numer telefonu oraz specjalny kod, który odbiorca paczki otrzyma we wiadomości SMS oraz e-mail'em. Wówczas otworzy się skrytka z której należy odebrać paczkę. W sieci paczko punktów przesyłkę wyda pracownik punktu. Należy pamiętać, iż przesyłkę należy odebrać w określonym czasie (najczęściej w ciągu 2 dni od momentu doręczenia paczki do wybranego punktu) gdyż jeśli będziemy zbyt długo zwlekać z odbiorem przesyłki to wówczas zostanie ona przekazana do magazynu, a następnie do nadawcy (jeśli został podany adres nadawcy). W takim wypadku należy skontaktować się z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy. Jeśli wybrana zostanie opcja doręczenia paczku kurierem to wówczas kurier InPost dostarczy przesyłkę pod adres wskazany w sekcji Odbiorca. Przesyłki doręczane są przez kuriera InPost do Odbiorcy w dni robocze, najczęściej następnego dnia roboczego licząc od daty odbioru przesyłki od Nadawcy, jednak z zastrzeżeniem, iż nie jest to termin gwarantowany. Na kuriera InPost trzeba czekać pod wskazanym w formularzu adresem. Nie ma możliwości zawężania godziny doręczenia przesyłki. Kurier InPost przed doręczeniem przesyłki może zadzwonić pod numer telefonu wskazany w formularzu natomiast nie jest to obowiązek kuriera. Jeśli pod adresem wskazanym w formularzu nie będzie Odbiorcy, kurier nie doręczy przesyłki. W takim wypadku kurier przyjedzie kolejnego dnia roboczego. Jeśli kurier nie doręczy przesyłki to wówczas należy skontaktować się z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy.

Dodatkowe informacje

Dokumenty transportowe: należy wydrukować
Obsługa nadań 24h/7dni: tak
Obsługa nadań w dniu zamówienia: tak

Maksymalne parametry dla paczki
Maksymalna waga: 25 kg
Maksymalna długość: 64 cm
Maksymalna wysokość: 41 cm
Maksymalna szerokość: 38 cm
Opakowanie niestandardowe: nie
 

ActivePost

Masz paczkę do wysłania? W serwisie ActivePost.pl zamówisz usługi kurierskie online. Wszyscy kurierzy w jednym miejscu! Porównaj ceny usług, skorzystaj z prostego formularza i zamów kuriera.
Kontakt
Masz pytania?
Sprawdź pomoc
Napisz do nas
Obsługa Klienta:
Pn - Pt: 9.00 - 17.00
So - Nd: Nieczynne

Wszystkie prawa zastrzeżone D4M Sp. z o.o.
Płatności obsługuje tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.