Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej. |
Zamknij |
Panel wyszukiwania![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Panel Obsługi Klienta![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aktualności
Miło nam poinformować, iż serwis activepost.pl zyskał nowego właściciela (informacje o nowym właścicielu można znaleźć w regulaminie). Dzięki tej operacji, możemy Państwu zaoferować nowe funkcjonalności oraz nową ofertę. W ramach serwisu nowy.BOXpoint.pl zyskacie Państwo dostęp do oferty Orlen Paczka (przesyłki w cenie od 7,70 zł) oraz opcję importu czyli nadania przesyłek z krajów UE do Polski. Sprawdź cennik i zamów kuriera. Serwis nowy.BOXpoint.pl oferuje między innymi wyszukiwarkę kodów pocztowych, wyszukiwarkę paczkomatów oraz wyszukiwarkę punktów Orlen Paczka. Oferujemy również możliwość migracji części danych konta w tym jednostek konta pre-paid do serwisu nowy.BOXpoint.pl. Zapraszamy.
Zamów kuriera InPost z dopłatą 0,01 zł za odbiór przesyłki. Przesyłki InPost w cenie od 16,95 bez abonamentu. Dopłata za odbiór w cenie 0,01 zł za jedną przesyłkę. Jeśli nadasz pięć lub więcej przesyłek w jednym zamówieniu, dopłata za odbiór wynosi 0 zł.
Nowa marka Orlen Paczka zastępuje Paczkę w Ruchu. Zmiana marki Paczka w Ruchu jest wynikiem przejęcia większościowych udziałów przez Koncern PKN Orlen. Cena przesyłki nadawanej przez Orlen Paczka zaczynają się już od 7,80 zł za paczkę. Wyszukiwarkę punktów Orlen Paczka znajdziesz tu: https://activepost.pl/texts/searchPickuppoints/
W wyniku zakończenia okresu przejściowego oraz podpisania umowy handlowej pomiędzy UE a Wielką Brytanią powstała granica celna.
Od 01.01.2021 wszystkie przesyłki wysyłane w tym kierunku lub wysyłane z terytorium Wielkiej Brytanii do krajów UE wymagają odprawy celnej. Wyjątek stanową adresy i kody z Iralndii Północnej. Wznowienie przesyłek w tym kierunku i z tego kierunku będzie możliwe po wdrożeniu dodatkowego formularza "celnego" który z dużym prawdopodobieństwem zostanie wdrożony jeszcze w styczniu. Będziemy o tym informować. Do tego czasu zlecenie nadań do i z Wielkiej Brytanii będzie tymczasowo wyłączone. Po wdrożeniu nowej funkcjonalności będziemy mogli przyjmować zlecenia do i z Wielkiej Brytanii tylko z wprowadzonymi danymi celnymi oraz z załączoną do przesyłki fakturą lub innym formalnym dokumentem potwierdzającym wartość towaru umieszczonego w przesyłce. Przesyłki bez wprowadzonych danych celnych, a także załączonych bez załączonych faktur będą zwracane na koszt Nadawcy.
Jak już informowaliśmy wcześniej w przypadku odprawy celnej trzeba uzyskać numer EROI, trzeba znać kod klasyfikacji towaru, trzeba ustalić warunki transportu Incoterms, trzeba przygotować i załączyć dokumenty dotyczące towaru (np.: fakturę), następnie należy upoważnić agencję celną do odprawy celnej.
Aby otrzymać numer EORl, należy na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) www.puesc.gov.pl. złożyć wniosek dostępny w ramach usługi e-Klient.
Kod klasyfikacji towaru w oparciu o który określany jest kod taryfy celnej można sprawdzić na stronie: ext-isztar4-test.mf.gov.pl. Odpowiedni kod taryfy celnej umożliwia zastosowanie właściwej stawki i kwoty cła, a agencji celnej odpowiednie zgłoszenie przesyłek do oclenia.
Warunki Incoterms określają podział kosztów transportu, odpowiedzialności i ryzyka pomiędzy nadawcę i odbiorcę paczki. Wybór odpowiedniego Incotermu przez na-dawcę wskazuje, która strona (nadawca/ odbiorca) ma pokryć koszty związane z usługą odprawy celnej, podatkami i cłem, a także jaki rodzaj odprawy ma być przeprowadzony. Dla paczek wysyłanych do krajów poza UE, mogą zostać doliczone dodatkowe koszty ze względu na konieczność odpraw celnych oraz należności celno-podatkowe.
Do każdej paczki wysyłanej do Wielkiej Brytanii należy dołączyć fakturę handlową lub fakturę proforma w dwóch egzemplarzach (oryginał plus jedna kopia). Fakturę handlową dołączamy do przesyłek zawierających towar będący przedmiotem transakcji handlowej, a fakturę proforma do paczek niehandlowych zawierających np. dokumenty, próbki, katalogi, wzory, itp. Faktura powinna być umieszczona na opakowaniu paczki tak, aby w razie konieczności była ona łatwo dostępna dla służb celnych.
W dniu 04.01.2020 przewoźnik InPost informował o przerwie technicznej w dniach od 05.01.2020 do 06.01.2020. Obecnie zamówienia obsługiwane są w normalnym trybie. Zlecenia są przesyłane do InPost oraz generowane są listy przewozowe.
Poniżej komunikat od InPost. "Okres świąteczny był dla nas niezwykle wymagający. Dołożyliśmy wszelkich starań, żeby wszystkie paczki dotarły na czas i znalazły się pod choinką. Teraz potrzebujemy dosłownie chwilki, żeby się zregenerować. W związku z tym zaplanowaliśmy niezbędną przerwę techniczną w pracy systemu, która potrwa od 5 stycznia od godziny 16:00 do końca dnia 6 stycznia 2020 roku."
Płatności realizowane takimi instrumentami jak karty debetowe, kredytowe lub szybkie płatności internetowe nie są uznawane za „płatności dokonane przelewem”, tzn. nie są objęte przepisami dotyczącymi wykazu podatników VAT. Tym samym, skoro nie jest to przelew, ale zlecenie płatnicze, czyli oświadczenie płatnika lub odbiorcy skierowane do jego dostawcy, które zawiera polecenie wykonania transakcji płatniczej to zapłacenie kartą lub pay-by-linkiem nie będzie skutkować poniesieniem negatywnych konsekwencji podatkowych (utratą kosztów uzyskania przychodu). Jest to oficjalne stanowisko Ministerstwa Finansów, które można znaleźć na oficjalnej stronie rządowej (https://www.gov.pl/web/kas/pytania-i-odpowiedzi). Jednocześnie należy zauważyć, że ewentualne sankcje (utrata kosztów uzyskania przychodów) dotyczą wyłączne płatności przekraczających 15 000,00 PLN.
W związku ze zmianą cen usług świadczonych przez przewoźnika InPost sugerujemy Państwu skorzystanie z usług Patron by FedEx. Operatorem tych usług jest Patron Service, natomiast fizycznie usługi przewozowe w tym przypadku są świadczone przez FedEx, tzn. że zarówno transport przesyłek, odbiory oraz doręczenia są realizowane przez kurierów FedEx.
W przypadku przewoźnika InPost Kurier do ceny przesyłek doliczana opłata za odbiór przesyłek. Koszt odbioru jest uzależniony od ilości przesyłek w zamówieniu. W przypadku dodania do zamówienia 5 lub więcej przesyłek opłata za odbiór wynosi 0 PLN. Aby odbiór więcej niż jednej przesyłki był traktowany jako jedno zlecenie odbioru przez InPost dane nadawcy (imię i nazwisko, nazwa, dane adresowe, dane kontaktowe) dla każdej przesyłki w zamówieniu muszą być takie same co do znaku. System w oparciu o podane przez użytkownika dane będzie automatycznie wyliczał koszt odbioru i wyświetlał go na stronie podsumowania zamówienia.
Informujemy, że Geis Parcel PL Sp. z o.o. z dniem 31.08.2019 kończy działalność operacyjną w Polsce. Obecnie występują problemy z odbiorami i doręczeniami przesyłek obsługiwanych przez firmę Geis Parcel PL Sp. z o.o. W związku z powyższym oferta firmy Geis Parcel PL Sp. z o.o. zostanie wkrótce wyłączona. Sugerujemy aby do czasu jej wyłączenia wybierali Państwo ofertę innych przewoźników. Jeśli wysyłacie Państwo większe ilości przesyłek korzystając do tej pory oferty przewoźnika Geis Parcel PL Sp. z o.o. możemy zaoferować Państwu atrakcyjne ceny na usługi innych przewoźników.
Nowa funkcjonalność importu aukcji z serwisu Allegro została wdrożona. Zmieniony został system logowania oraz importu. Aby importować aukcje z serwisu Allegro należy zalogować na konto w serwisie Allegro. Po zalogowaniu można rozpocząć import nowych (nie importowanych wcześniej) aukcji.
W związku ze zmianami wprowadzonymi przez allegro zmieniony został system logowania oraz importu aukcji z allegro. W chwili obecnej udostępniliśmy Państwu roboczą wersję systemu, Po zakończeniu wdrożenia udostępnimy Państwu pełną funkcjonalność.
Nowe niższe ceny pakietów abonamentowych. W ramach pakietów oferujemy atrakcyjne ceny na usługi krajowe i międzynarodowe. Pakiety abonamentowe przeznaczone są dla użytkowników, którzy posiadają konto w serwisie oraz generują miesięcznie większe ilości przesyłek. Aby uruchomić pakiet należy skorzystać z funkcji "kup teraz" w zakładce "kup abonament".
Sieć paczkomatów obejmuje już ponad 5 tysięcy lokalizacji. Nadaj przesyłkę w paczkomacie w atrakcyjnej cenie. Pamiętaj, że korzystając z usługi można nadawać i odbierać przesyłki przez 24 godziny nie czekając na kuriera.
W dniu 24 grudnia 2015 obsługa serwisu będzie do Państwa dyspozycji w godzinach 09.00 - 15.00.
W dniu 24 grudnia 2015 kurierzy przewoźników będą pracowali do godziny 14.00. W związku ze skróconymi godzinami pracy przewoźników odbiory zaplanowane na dzień 24 grudnia 2015 mogą zostać przesunięte na okres po Świętach.
W dniu 24 grudnia 2014 obsługa serwisu będzie do Państwa dyspozycji w godzinach 09.00 - 15.00.
W dniu 24 grudnia 2014 kurierzy przewoźników będą pracowali do godziny 14.00. W związku ze skróconymi godzinami pracy przewoźników odbiory zaplanowane na dzień 24 grudnia 2014 mogą zostać przesunięte na okres po Świętach.
Z przyjemnością informujemy, iż 16.06.2014 serwis wprowadził usługi międzynarodowe GLS obejmujące swoim zasięgiem teren Unii Europejskiej. Zapraszamy do zamawiania.
W dniu 24 grudnia 2013 obsługa serwisu będzie do Państwa dyspozycji w godzinach 10.00 - 15.00.
W dniu 24 grudnia 2013 kurierzy przewoźników będą pracowali do godziny 15.00. W związku ze skróconymi godzinami pracy przewoźników odbiory zaplanowane na dzień 24 grudnia 2013 mogą zostać przesunięte na okres po Świętach.
Z przyjemnością informujemy, iż w dniu dzisiejszym uruchomiona została funkcjonalność "Import Allegro". Import Allegro, to funkcjonalność, która umożliwia Państwu pobranie danych z zakończonych aukcji w serwisie Allegro. Po kliknięciu na przycisk "aktualizuj" system przekieruje Państwa do panelu logowania, który umożliwi zalogowanie do serwisu Allegro co umożliwi pobranie danych z aktualnie zakończonych aukcji. Aby importować aukcje z Allegro należy podać swój login i hasło do Allegro, a następnie kliknąć na przycisk "importuj". Podane dane logowania NIE BĘDĄ zapisywane w żadnej bazie danych i będą wykorzystywane wyłącznie do jednorazowego logowania do systemu Allegro w celu pobrania aukcji.
Z przyjemnością informujemy, iż w dniu dzisiejszym serwis wprowadził usługi InPost (paczkomaty). Zapraszamy do zamawiania.
Z przyjemnością informujemy, iż w dniu dzisiejszym serwis wprowadził usługi OPEK i UPS. Zapraszamy do zamawiania.
W dniu 24.12.2012 obsługa serwisu będzie do Państwa dyspozycji w godzinach 9.00 - 14.00.
W dniu 24.12.2012 kurierzy przewoźnika będą pracowali w godzinach 8.00 - 14.00. W związku ze skróconymi godzinami pracy przewoźnika odbiory zaplanowane na dzień 24.12.2012 mogą zostać przesunięte na okres po Świętach.
W związku z okresem przedświątecznym odpowiednio szybkie nadanie przesyłki pozwoli na jej doręczenie przed Świętami. Sugerujemy aby przesyłki, które mają zostać dostarczone przed Świętami nie były nadawane w ostatniej chwili.
Z przejemnością informujemy, iż uruchomilismy nową wersję serwisu ActivePost.pl. Zapraszamy do zapoznania się z nowymi funkcjonalnościami. Jednocześnie dziękujemy Państwu za zgłaszane sugestie, które przyczyniły się do rozwoju serwisu.
Wszystkie przesyłki zamówione w serwisie są obsługiwane przez firmę K-EX. Firma K-EX jest jednym z największych polskich przewoźników, który pod względem ilości realizownych przesyłek nie ustępuje międzynarodowym przewoźnikom działającym na polskim rynku. Firma K-EX zdobyła doświadczenie w doręczaniu przesyłek działając wcześniej pod nazwą Kolporter Express. Firma K-EX obsługuje obecnie kilkadziesiąt tysięcy firm i instytucji. Z usług firmy korzystają m.in. Polkomtel, Grupa Impel, Grupa Maspex, BZWBK, PKWID, Kamis, Electro.pl.
W dniu 19 sierpnia w odpowiedzi na liczne Państwa prośby serwis ActivePost.pl uruchomił nowe usługi związane z zwrotem pobrań. Poza dostępną do tej pory usługą pobrania typu standard, gdzie zwrot środków ma miejsce od 7 do 14 dni roboczych serwis wprowadził dwie nowe usługi:
Pobranie express: termin realizacji przelewu wynosi od 3 do 4 dni roboczych od daty doręczenia przesyłki.
Zapraszamy do korzystania z nowych usług. |